wtorek, 2 stycznia 2018

Stek z tuńczyka

Jeśli macie ochotę na rewelacyjną rybę to polecam Wam właśnie stek z tuńczyka. Nie jest to tanie danie, ale od czasu do czasu można przygotować sobie takie pyszności :) . Stek smażymy krótko, wszystko zależy jaka jest jego grubość. Musi on być w środku lekko różowy tak aby nie był suchy. Podałam go z sosem na bazie śmietany. Domownicy zachwyceni, a stek znikał w ekspresowym tempie.
Polecam!

Składniki:
4 steki z tuńczyka o grubości około 2 cm
oliwa
sól
pieprz
sok z 1/2 cytryny

Sok z cytryny, oliwę sól  i pieprz wymieszać w miseczce.
Każdy stek natrzeć mieszanką oliwy i cytryny z dwóch stron i odstawić na około 10-15 minut.
Rozgrzać patelnię grillową i smażyć steki po trzy minuty z każdej strony.
Zdjąć z patelni i odstawić na chwilkę.
Podawać posypany kolorowym pieprzem i z sosem.

Sos
200 g śmietany (dałam 18%)
1  łyżka ketchupu
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki bazylii
sól
pieprz

Śmietanę wymieszać z ketchupem, z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, bazylią. Całość doprawić solą i pieprzem.
Wymieszać.

stek z tuńczyka


3 komentarze:

  1. bardzo lubię tuńczyka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się takie podejście - odrobina radości każdemu się co jakiś czas należy i warto te parę (no może nie parę :)) złotych na taki specjał jak tuńczyk odżałować. Ryba faktycznie znakomita i warta grzechu. W przepisie jednak nie tuńczyk a sosik jest moim faworytem - szybciutki a prosty i nawet ja go w trzy minuty przygotuję. Takie lenie jak ja lubią tego rodzaju przepisy :)

    OdpowiedzUsuń