piątek, 17 listopada 2017

Ciastka brownie z masłem orzechowym

Słodkie czekoladowe ciastka przełożone kremem z masła orzechowego. Połączenie dwóch smaków. Słodki i słony. Smakują rewelacyjnie. Koniecznie wypróbujcie.! U mnie znikały w ekspresowym tempie. Polecam szczególnie miłośnikom brownie.
Do ciastka gorzka kawa lub herbata i jesteśmy w niebie. Masło orzechowe musi być gładkie bez kawałków orzechów.
Źródło przepisu mojewypieki.com


Ciastka
200 g gorzkiej czekolady + 150 g czekolady gorzkiej(dałam 100g)
40 g masła
2 jajka
140 g cukru
35 g mąki pszennej
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

W rondelku rozpuścić masło. Do gorącego masła dodać 200 g drobno posiekanej nożem czekolady i chwilę mieszać aż czekolada się częściowo  rozpuści. Postawić ponownie na palnik i rozpuścić do końca czekoladę mieszając.
Lekko przestudzić.
W misce ubić jajka z cukrem na puszystą masę, dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i ponownie zmiksować.
Wlać masę czekoladową, zmiksować. 100 g czekolady posiekać nożem i wsypać do ciasta.
Wymieszać łyżką i odstawić ciasto na około 10 minut.
Blachę  wyłożyć papierem do pieczenia i nakładać w odstępach łyżką ciasto.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 10 minut.
Ciastka muszą popękać.
Wyciągnąć z piekarnika i pozostawić do całkowitego wystudzenia.

Krem
280 g masła orzechowego
80 g masła
1/2 szklanki cukru pudru
60 ml śmietany kremówki 30%

W misce zmiksować masło wraz z masłem orzechowym i cukrem pudrem na puszystą masę. Dodać śmietanę i ponownie ubić.
Na ciastko wyłożyć krem i przykryć drugim ciastkiem.


ciastka brownie z masłem orzechowym

4 komentarze: