środa, 17 sierpnia 2016

Kruche ciasto z połówkami jabłek

Za oknem pochmurno, chłodno to idealny czas, żeby upiec jakieś ciasto.
Zawsze mam dylemat jakie dzisiaj upiec ciasto.? I jak tylko spojrzałam na jabłka od razu przyszedł pomysł na kruche ciasto z jabłkami. Moja rodzina to miłośnicy kruchych ciast i byli z tego powodu bardzo szczęśliwi. Miło popatrzeć jak znika z blaszki kawałek po kawałku.
A jeśli macie ochotę popatrzeć na inne przepisy na ciasta to zapraszam tutaj



Składniki

ciasto
500 g mąki pszennej
250 g masła
2 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
2 czubate łyżki kwaśnej śmietany

Mąkę przesiać na stolnicę, wbić jajka, dodać cukier puder, proszek do pieczenia, śmietanę i zimne masło zetrzeć na tarce o grubych oczkach lub posiekać nożem. Wszystko zagnieść na gładkie ciasto.
Zawinąć w folię i odłożyć do lodówki na około 30 minut.

Dodatkowo
4 jabłka
3 łyżki cukru
1/2 łyżeczki cynamonu (można pominąć)
cukier puder do posypania ciasta

Jabłka obrać i podzielić na dwie połówki każde, usuwając gniazda nasienne.
Cukier wymieszać z cynamonem i każdą połówkę jabłka obtoczyć w nim.

Ciasto podzielić na dwie równe części i każdą rozwałkować na wielkość blaszki o wymiarach 38x23 cm. Jednym plackiem wyłożyć dno blaszki i ułożyć na niej połówki jabłek.
Przykryć drugim plackiem lekko dociskając pomiędzy jabłkami i po brzegach ciasta.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C aż ciasto będzie rumiane.
Po wystudzeniu oprószyć ciasto cukrem pudrem




kruche ciasto z jabłkami


4 komentarze:

  1. Ja tak robię ale ciasto na serku szykuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne!
    Wyglada super-malowniczo...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wyglądają te połóweczki jabłek. Takie słodkie wybrzuszenia. Wszelkie ciasta z jabłkami lubię. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ulubione ciasto mojego męża - moja teściowa zawsze je robi :)

    OdpowiedzUsuń