czwartek, 12 maja 2016

Placki ziemniaczane z brokułem i koperkiem

Takie trochę inne placki ziemniaczane, ale również bardzo smaczne. Podałam je z sosem koperkowym, ale możecie podawać także ze swoim ulubionym sosem np czosnkowym, pieczarkowym itp.
Placki najlepiej smakują gorące prosto z patelni. Jeśli chcecie przepis na tradycyjne placki ziemniaczane to zapraszam tutaj

Składniki
700 g   ziemniaków
2 jajka
1 mały brokuł
4 łyżki mąki
sól
pieprz
gałka muszkatołowa
1/2 pęczka koperku

olej do smażenia

Ziemniaki zetrzeć na tarce o grubych oczkach , dodać jajka, mąkę , brokuł drobno posiekany, koperek doprawić solą i pieprzem oraz szczyptą gałki muszkatołowej.
Wszystko dokładnie wymieszać. Na rozgrzany olej nakładać łyżką placki i smażyć na rumiany kolor z dwóch stron.
Podawać polane sosem .


6 komentarzy:

  1. Robiłam już z cukinią i koperkiem. Ale wersja z brokułem to dla mnie nowość. Ale bardzo apetyczna :) Lubię placki ziemniaczane. Pozdrowionka cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. placków ziemniaczanych z brokułem jeszcze nie jadłyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale się smakowicie zrobiło :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Na skutek zmian w moim żywieniu polubiłem od jakiegoś czasu brokuły. To i pomysł takich placków b. dobry

    OdpowiedzUsuń