wtorek, 22 marca 2016

Naleśniki maślane

Pamiętam jak zrobiłam swoje pierwsze naleśniki. Nie potrafiłam ich obracać, ale za każdym następnym razem już było lepiej. Nie doszłam do mistrzowskiej wprawy podrzucając na patelni :) , ale jak to mówią do końca życia się człowiek czegoś uczy.
Usmażyłam naleśniki maślane. Są delikatne i bardzo smaczne. Podałam z serem na słodko.
Polecam Wam również naleśniki zapiekane



Składniki
4 jajka
100 g masła
2 szklanki mąki
opcjonalnie cukier
2 szklanki mleka
sól

tłuszcz do smażenia

Masło rozpuścić i przestudzić. Jajka zmiksować, dodać pozostałe składniki i ponownie zmiksować na gładkie ciasto.
Odstawiać ciasto na  około pół godziny, a następnie smażyć cienkie naleśniki.

naleśniki maślane

5 komentarzy:

  1. Robiłam takie maślane,bardzo delikatne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam je :) Znam ten przepis, sama jeśli już robię naleśniki to właśnie maślane - moje ulubione. Ostatnio dodaję do środka malutkie kawałki banana, płaską łyżeczkę cukru waniliowego i pół łyżeczki masła orzechowego ;) Pozdrowionka, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na takie naleśniki już od dawna mamy apetyt! Cienkie, maślane i koniecznie ze słodkim serem... ale w mieszkaniu tylko zdrowe mąki i brak masła xD Haha xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy takich nie robiłam, po wielkanocnym szaleństwie, wypróbuję ich smak :)

    OdpowiedzUsuń