wtorek, 8 marca 2016

Mazurek czekoladowy

Mazurki piekę tylko raz w roku na święta. Ponieważ mój mąż je uwielbia to staram się robić je mniejsze, ale różne. Jednak obowiązkowo musi być kajmakowy , a potem wszystkie inne.
Dzisiaj mam dla Was mazurek czekoladowy. Bardzo prosty, ale smaczny. Dekorację ciasta możecie zrobić według własnego pomysłu. Ja akurat wymyśliłam sobie taką wiosenną z motylkami.

Ciasto

250 g mąki
125 g masła
125 g śmietany
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki cukru pudru

Polewa
200 g śmietany kremówki
100 g czekolady mlecznej lub gorzkiej

Dekoracja
posypka
płatki migdałów


Mąkę przesiać na stolnicę dodać posiekane zimne masło, proszek do pieczenia, cukier puder i śmietanę. Wszystko szybko zagnieść na gładkie ciasto. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce około 1 godziny.
Po tym czasie rozwałkować ciasto i wyciąć kształt jajka. Z resztek ciasta zrobić podwyższony brzeg dookoła. Ponakłuwać widelcem spód ciasta.
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia ułożyć ciasto i piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C do momentu aż ciasto będzie rumiane.

Śmietanę podgrzać, ale nie gotować i zalać pokruszoną czekoladę. Mieszać do całkowitego rozpuszczenia się czekolady.
Wlać na ciasto.
Mazurek udekorować dowolnie.

mazurek czekoladowy

6 komentarzy:

  1. Mazurek pierwsza klasa;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Uwielbiam mazurki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam :) Dobrze, że już blisko ta Wielkanoc, bo tęskno mi do mazurków. Jakoś u mnie w domu najczęściej się je robi właśnie wtedy. Twój jest prze-przepiękny :) Dekoracja na medal. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny i kolorowy - na pewno dzieciaki się cieszą na takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mazurek! Kochamy te kolorowe świąteczne słodkości :) Prześliczny wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie mazurki także pojawiają się tylko na Wielkanoc :) Kajmakowy musi być obowiązkowo, ale innymi także nie pogardzę :) Piękny mazurek!

    OdpowiedzUsuń