niedziela, 24 stycznia 2016

Skrzydełka w sosie barbecue

Ostatnio , kiedy oglądałam mój ulubiony kanał kulinarny w tv, akurat trafiłam na Jamiego Olivera.
Przygotowywał bardzo fajne skrzydełka w sosie barbecue, które postanowiłam odtworzyć.
Udało się i są rewelacyjne w smaku. Wszyscy się zajadali.
No cóż wszystkie przepisy Jamiego są wspaniałe i chętnie bym je wszystkie zrobiła.
Dzisiaj skrzydełka w sosie barbecue, a może w najbliższym czasie przygotuję coś innego i równie smacznego.

Składniki
12 skrzydełek z kurczaka
2 łyżki przyprawy 5 smaków


Skrzydełka porozciągać nacinając skórę na złączeniach i wyprostować, delikatnie łamiąc .
Każde oprószyć przyprawą i włożyć do naczynia do zapiekania.
Nakryć naczynie folią aluminiową i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C 50 minut.

W tym czasie przygotować sos

Sos barbecue
1 łyżka płynnego miodu
1 łyżka sosu sojowego
2 łyżki ketchupu
1 łyżka oleju sezamowego
1/2 łyżeczki imbiru

sezam do posypania


Wszystko dokładnie wymieszać.
Po 50 minutach pieczenia skrzydełka wyjąć z piekarnika i posmarować sosem, piec ponownie około 10 minut po czym posypać sezamem i chwilę zapiec.

skrzydełka w sosie barbecue



6 komentarzy:

  1. Lubię skrzydełka,ale poza mną nikt, to bardzo rzadko je robię niestety....

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat nie jesteśmy fankami skrzydełek ale znamy takich, którzy za nimi przepadają :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale muszą być pyszne :-) ciekawe smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skrzydełka - to nasza ulubiona część kurczaka ale w takim sosie jeszcze nie piekliśmy. Nadrobimy i wykorzystamy Twój przepis:)
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o..to cos dla mnie....uwielbiam skrzydełka ...w takim sosie nie robiłam jeszcze...

    OdpowiedzUsuń