środa, 4 listopada 2015

Placki z pieczonej dyni.

Gdzie nie spojrzę widzę dynię. Zupy, placki, ciasta.  Ja też bardzo lubię dynię i dzisiaj zrobiłam z niej  placki na słodko.  Zróbcie, bo są bardzo pyszne.
Na blogu znajdziecie również szybką smaczną surówkę z dyni (przepis) , a jeśli pozostanie Wam pieczona dynia z placków możecie ją wykorzystać do pierogów (przepis).
Placuchy można posypać cukrem pudrem, albo polać śmietaną. Wszystko według własnego smaku.

Składniki
2 szklanki puree z dyni (przepis na puree)
1 szklanka mleka
2 szklanki mąki pszennej
4 łyżki cukru lub według własnego smaku
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia

cukier puder do posypania
olej do smażenia

Do miski włożyć wszystkie składniki i wymieszać dokładnie łyżką.
Gdyby ciasto było zbyt rzadkie dodać łyżkę mąki.
Na patelni rozgrzać olej i  łyżką nakładać placki na rozgrzany tłuszcz.
Smażyć z obu stron.
Po usmażeniu oprószyć cukrem pudrem.

placki z pieczonej dyni 

6 komentarzy:

  1. Takich placków z dyni jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie - ja zazwyczaj robię takie placki na słono, ale na słodko również wymiatają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dynię i placki z niej. Dostałam wczoraj taką wielką, więc będzie się działo :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubimy dynie również w takim wydaniu :) Do tego pasują nam powidła i cynamon :P

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja to dynię widzę w serniku, albo właśnie w plackach.. <3
    zjadłabym, oj bardzo!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sezon na dynię więc placuszki z dynią w roli głównej jak najbardziej na czasie:) Pyszotka!

    OdpowiedzUsuń