poniedziałek, 30 listopada 2015

Labneh - serek z jogurtów

Labneh  to arabski serek otrzymywany z jogurtów.
Bardzo łatwy do zrobienia. Uzyskujemy ten pyszny, aksamitny i delikatny serek poprzez odsączanie jogurtów.
Ja zrobiłam z jogurtów greckich. Jednak proponuję zwrócić uwagę na skład ponieważ muszą one zawierać żywe kultury bakterii.
Możecie powstały ser mieszać z ulubionym ziołami, warzywami lub zjeść w czystej postaci.
Ja połowę zrobiłam z z suszonymi pomidorami, a drugą część zjedliśmy bez dodatków.

Składniki:
800 g jogurtów greckich
sól do smaku (dałam 1/2 łyżeczki)
duża gęsta gaza

Na miseczce umieścić sitko wyłożone podwójnie gazą. Wlać jogurty wymieszane z solą.
Gazę zawiązać i przykryć talerzykiem , który należy przycisnąć czymś cięższym.
Umieścić serek w lodówce na około 24 godziny. Po tym czasie jest gotowy do jedzenia.

Labneh serek z jogurtów

3 komentarze: