piątek, 25 września 2015

Zupa ogórkowa

Jesień to idealna pora na zupy. Wiem, wiem są osoby, które nie są ich fanami i tutaj patrz mój mąż :)
Ja w przeciwieństwie do Niego lubię zupy, szczególnie w chłodne dni.
Dzisiaj miałam ochotę na zupę ogórkową. Szast prast i była gotowa.
Zupy gotuję zawsze na wywarze z kości, rosole lub wywarze warzywnym.

Składniki:
1 kość schabowa
2 średnie marchewki
1 pietruszka
1 mały seler
1 słoik litrowy ogórków kiszonych
4 średnie ziemniaki
2 łyżki posiekanego koperku
200 ml kwaśnej śmietany
1 liść laurowy
4 ziarenka ziela angielskiego
1 łyżka majeranku
sól
pieprz

Do garnka włożyć kość i zalać 3 litrami wody. Gotować  około 1 godziny.
Marchewkę, pietruszkę, seler zetrzeć na tarce o grubych oczkach , ziemniaki obrać i pokroić w kostkę.
Do wywaru dodać starte i pokrojone warzywa oraz liść laurowy i ziele angielskie. Gotować do miękkości warzyw, a następnie dodać ogórki starte na tarce , sól, pieprz, majeranek i gotować około 7-8 minut . Na koniec dodać koperek i śmietanę.
Ja śmietanę dodaję już na talerzach.

zupa ogórkowa

5 komentarzy:

  1. Zupę ogórkową uwielbiam od dzieciństwa. Moja mama gotowała ją zawsze z ryżem i taką lubię najbardziej. Dzięki za przypomnienie, bo dawno jej nie jadłam i mi się zatęskniło :) Twoja wygląda tak świeżo i pysznie, że gotuję już dzisiaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie, z ryżem to też mój smak dzieciństwa. Bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również i dla nas jest to smak dzieciństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda. Jesień i zupa to dobre połączenie. Są cudowne na rozgrzanie :)
    Pyszna zupka :)

    OdpowiedzUsuń