wtorek, 15 września 2015

Bitki wieprzowe z karkówki

Dzisiaj coś dla fanów mięsa. Bitki wieprzowe z karkówki.
Pamiętam jak robiła je moja mama i zawsze przygotowywała je z różnym sosem. Jednak największym specjalistą od sosów był mój tata. Zawsze jak przychodził weekend, właśnie On przygotowywał obiady i zawsze to były dania mięsne. Do dzisiaj pamiętam ich smak. Pycha.

Składniki:
700 g karkówki wieprzowej bez kości
2 łyżki mąki
1 cebula
2 łyżki masła klarowanego
sól
pieprz
1 liść laurowy
2 ziarenka ziela angielskiego

Karkówkę opłukać i wysuszyć ręcznikiem papierowym.
Pokroić mięso na kotlety o grubości około 1,5 cm i każdy kotlet rozbić delikatnie nie zbyt cienko.
Oprószyć je solą i pieprzem  oraz mąką.
W rondlu rozgrzać masło i obsmażyć mięso z dwóch stron, aby było lekko rumiane.
Następnie dodać cebulę pokrojoną w piórka, liść laurowy i ziele angielskie. Podlać wszystko 1 szklanką wody i dusić pod przykryciem na wolnym ogniu  około 1 godziny. Doprawić solą i pieprzem. W razie potrzeby uzupełnić wodę.
Sos można zagęścić 1 łyżką mąki ziemniaczanej rozpuszczonej w wodzie.

bitki wieprzowe z karkówki




10 komentarzy:

  1. Mój mąż bardzo lubi takie obiadki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie obiadki :} Zwłaszcza gdy mamy już pełnię jesieni i chce się czegoś konkretniejszego do jedzenia. Pysznie to wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie dziś na targu kupiłem 60 jaj i 1,5 kg pięknej karkówki z tuczarni polskiej No i wiem co z nią muszę zrobić a to nazywa się "bitki". Ps. cholesterol mam w normie.

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba nie jadłam takich bitek! :)

    OdpowiedzUsuń